Arctic Explorer
Arctic Explorer, een merk vol beleving
Klant

Arctic Explorer volgt expedities naar het Noordpoolgebied, met als doel om de gevolgen van klimaatverandering in kaart te brengen. Deze expedities worden vertaald naar interactief lesmateriaal voor leerlingen in het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Een heel goeie zaak. Vinden wij ook. Daarom springen we graag bij om van Arctic Explorer een mooi succes te maken. Voor nop.

Uitdaging

Arctic Explorer werkt samen met partners als WWF, Greenpeace, Malmberg en Heutink, die het project – net als wij – belangeloos steunen. De vraag aan ons? Ontwikkel een communicatieconcept dat de creatieve basis vormt voor alle communicatiemiddelen van Arctic Explorer. Een concept dat dient als rode draad in alle uitingen en zo zorgt voor een uniforme stijl, die opvalt én leerkrachten en leerlingen weet te raken.

VR

Onze aanpak

Arctic Explorer heeft een duidelijk streepje voor op ander lesmateriaal. Het brengt de gevolgen van klimaatverandering dicht bij leerlingen en maakt de avontuurlijke poolonderzoeker in hen los. Met VR-beelden van de expeditie, die leerlingen écht even het gevoel geven op de Noordpool te lopen, zij aan zij met de expeditieleden.

Conceptbeeld

Daarmee is Arctic Explorer naast leerzaam ook gewoon een heel gaaf avontuur. “En dat biedt kansen voor communicatie”, zegt onze copywriter Mart. “We hebben ervoor gekozen om in eerste instantie niet te veel uit te leggen, maar het concept vooral te enten op emotie. Door leerkrachten en leerlingen éérst te raken met een goed verhaal, dat draait om avontuur, beleving en nieuwsgierigheid en van de leerlingen échte expeditieleden maakt. Alle functionele informatie volgt daarna, in de onderliggende communicatie.”

Bovenstaande conceptbeelden – ontwikkeld in samenwerking met Sven Scholten Photography – vormen de kern van de nieuwe visuele identiteit en krijgen in alle middelen de meest prominente plek. Zo creëren we consistentie én maken we van Arctic Explorer meer dan een lespakket; we zetten het in de markt als een gaaf avontuur. Het concept en de visuele identiteit zijn vastgelegd in een brandbook, samen met het merkverhaal en een copyplatform, dat dient als basis voor verdere communicatie.

Merkboekje groot

Resultaat

Met het nieuwe merkconcept ligt er een stevige basis voor zowel het merk, als de campagnes die nodig zijn om leerkrachten en leerlingen te activeren met Arctic Explorer aan de slag te gaan. Het brandbook biedt alle bouwstenen om deze campagnes effectief vorm te geven. Tom Huizer, initiatiefnemer van Arctic Explorer: “Grote complimenten aan Emotion voor een heel gaaf concept.”

Sfeerbeeld conceptbeeld

Meer weten?

Meer weten over nopvertising, Arctic Explorer of hoe je een mooi merk bouwt? Thijs praat je bij!

Thijs, Account director