Bravo
Introductie van de nieuwe dienst Bravofiets
Klant
merkontwikkeling online marketing campagne contentmarketing

De OV-wereld staat niet stil. Integendeel, er wordt hard gewerkt aan nieuwe mobiliteitsoplossingen. Zo is er nu Bravofiets in drie pilotgemeenten in Brabant. Daar krijgen we de mensen wel mee op de fiets!

De uitdaging 

Juist in deze tijd is het zo prettig om te kunnen kiezen hoe en wanneer je wilt reizen. Keuzevrijheid is de sleutel! Precies waar met Bravofiets een hele mooie stap in wordt gemaakt. Voor het eerste en laatste stukje van je reis, aansluitend op het bestaande OV. Maar hoe zorgen we nou voor de nodige bekendheid en stimuleren we het gebruik van deze deelfiets? Dat vraagt om een sterk concept en een knallende lancering.   

Onze aanpak 

In het OV draait eigenlijk alles om gemak en de ervaring, geeft adviseur Mieke aan. “We zijn toch allemaal gewoontedieren en voor gedragsverandering is heel wat nodig, zeker bij een low interest product.” We spelen in dit concept duidelijk in op het component gemak, met ‘Bravofiets, zo makkelijk en relaxed kan het zijn.’ Gecombineerd met net dat duwtje voor de eerste ervaring: een gratis proefrit!

Mockup Imac Breed Bravo

Geoptimaliseerde campagne

De OV-gebruiker is een belangrijke doelgroep, zowel met zakelijk als sociaal-recreatief motief. Die bereiken we met de huidige maatregelen minder in het OV zelf. Daarom de focus op online; via social advertising, 9292 en de social media kanalen. Met relevante content, monitoring en bijsturing, zorgen we voor het meest optimale bereik.

Phone Bravofiets

Kritisch testpanel

Bij een nieuw product, zijn er natuurlijk ook kansen voor PR. Zeker omdat vele partijen hard hebben gewerkt aan de ontwikkeling hiervan. Een grootste, officiële opening was niet mogelijk, maar we hebben de hulp ingeroepen van een wel heel kritisch testpanel. Werkt Bravofiets wel zo makkelijk? En waarom zijn de betrokken bestuurders zo enthousiast? Ontmoet ons panel in deze video

Haltebord Bravofiets Mockup Beeld

Resultaat

Test geslaagd? Ons panel zegt van wel! Er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van de gratis proefrit en positieve feedback gegeven. Mooie ingrediënten om Bravofiets verder te ontwikkelen. Of het uiteindelijk een vast onderdeel wordt van het OV-aanbod zal blijken, maar de eerste resultaten zijn positief!

Meer weten?

Mieke weet het wel: Bravofiets is voor herhaling vatbaar en we hebben zo een hele goede start gemaakt. Wil je hier meer over weten of kan jij ook wel een mooie lancering gebruiken? Bel of mail met Mieke.

Mieke, Communicatieadviseur
Sfeerbeeld Fiets