Hoe vaak denk jij na over je pensioen? Vast niet vaak. Maar liefst 60 procent denkt er eigenlijk nooit aan. Centraal Beheer Algemeen Pensioenfonds ziet dat graag anders en vroeg ons om hulp.
De vraag
Ontwikkel een opvallende campagne die deelnemers bewuster maakt van hun pensioen en hun betrokkenheid ermee vergroot. Met een pakkend creatief concept en een slim plan om dit concept naar de doelgroep te brengen.

Onze aanpak
Hoe maak je een saai onderwerp als pensioen toch leuk? Niet door je te vermoeien met cijfers of berekeningen. Dat is al zo vaak geprobeerd. Het moest anders en vernieuwend voor de sector. Wij bedachten een strategie en concept met emotie en storytelling. En natuurlijk mét de typische knipoog van Centraal Beheer.
Belangrijkste haakje: ieder kind fantaseert over wat ’ie later wil worden. Maar niemand denkt na over wat ‘ie met z’n pensioen wil gaan doen. Door daar nú al over na te denken en iets bewuster naar je pensioen te kijken, is er straks veel meer mogelijk. Daarom zeggen wij tegen werkend Nederland: ‘Wat wil jij later worden?’
Het resultaat
De campagne kent twee sporen. Eén richt zich via advertising (Meta, LinkedIn en Google) en eigen kanalen direct op deelnemers. De ander op hun werkgevers, die we met een set communicatiemiddelen op weg helpen om hun collega’s te bereiken op de werkvloer. Alles komt samen op de website watwiljijlaterworden.nl, die vol staat met verhalen over wat mensen na hun pensioen willen gaan doen.
Hier vind je ook de CalcuLater. Geen ingewikkelde rekentool, maar een leuke check die leden inspireert eens na te denken over hun leven later. En die ze stimuleert om eens een kijkje te nemen op de persoonlijke pensioenomgeving van Centraal Beheer Algemeen Pensioenfonds. Weten ze gelijk hoe ze er echt voorstaan.
Vertel eens, wat wil jij later worden?




Meer weten?
Thijs praat graag met jou over het samen neerzetten van een sterke campagne.
