Centraal Beheer
Een sympathieke kerstgroet voor 1 miljoen klanten
Klant
design website development campagne

Kerstmis 2020 vanwege corona een saaie bedoeling? Mooi niet, als het aan Centraal Beheer ligt. Tijd voor een sympathieke, digitale kerstgroet voor al hun 1 miljoen (!) klanten.

De uitdaging

Hoe en wat? Dat mochten wij verzinnen. Dé droom van elk creatief bureau. Maar de breedte van de doelgroep, particulieren van 20 t/m 80 jaar, dwong ons om ook kritisch te zijn. Voor wie doen we dit? Gelukkig was het thema er eentje dat bij (vrijwel) iedereen in de smaak valt: kerstmis!

Cb Kersthuisje Laptop I Stock 1095608518Kopie

Onze aanpak

Van ruw idee tot de verzending van de e-mailing hadden we precies 8 weken de tijd. Werk aan de winkel dus voor het creatief team en onze developers. Omdat 2020 in het teken stond van weinig bezoek en thuisblijven, bedachten we Het Kersthuisje van Centraal Beheer. Een interactief platform, volledig in kerstsfeer waar je kon rondkijken en spelletjes spelen. 'Om thuis toch toch even helemaal ergens anders te kunnen zijn!' Een mooi plan, vond ook Centraal Beheer.

In sprints van één week ging een multidisciplinair team aan de slag. Met illustraties, UX-design, audio en de gebruikersinterface. Alles kwam samen bij de webdevelopers, die in korte tijd het complete platform uit de grond stampten en en passant een recordhoeveelheid pizza's en redbull wegwerkten in de avonduurtjes. Maar wow, de beloning was groot toen Het Kersthuisje eindelijk live ging. Neem hieronder vooral nog even een kijkje (sound on)!

Centraal Beheer

Youtube plaatst en beheert cookies voor het afspelen van deze video.

Klik hier voor meer informatie
Open de video op youtube.com

UX/UI-designer Sjoerd: "Het CB kersthuisje was voor mij één van de leukste opdrachten van het jaar. Technisch complex met een groot bereik en veel ruimte voor creativiteit. De uitdaging was het ontwikkelen van een prettige interface, zonder in te leveren op de kerstsfeer."

Resultaat

Het resultaat? Toen na 8 weken de stofwolken optrokken stond er een supergaaf product. Gebruikers konden spelletjes spelen, oude Centraal Beheer-commercials zoeken of via de webcam een persoonlijke kersttrui-kaart maken. Het Kersthuisje werd met veel enthousiasme ontvangen. Niet alleen door medewerkers, ook door klanten.

Want met ruim 120.000 bezoekers en een bezoekduur van ruim 3 minuten kan je wel stellen dat het druk was in ons huisje. En ook de positieve reacties, waren niet bij te houden. “Daar gaan we nog uren zoet mee zijn” en "Centraal Beheer blijft een creatief in het leuke organisatie zijn" bijvoorbeeld. En dit jaar? Gaan we natuurlijk weer een toffe kerstgroet uitwerken. “Maar wel met iets meer doorlooptijd, beloofd!"

Dorêthy Derks, Customer Experience Manager bij CB: “Emotion heeft ons veel werk uit handen genomen en precies aangevoeld wat wij wilden en wat past bij Centraal Beheer.”

Meer weten?

Meer weten of zelf een digitaal product laten ontwikkelen? Peter vertelt je er graag meer over.

Peter, Communicatieadviseur
Cb Winterwoonkamer 6