Connexxion
goes digital
Klant
online marketing branded content digitaal magazine

Al 15 jaar maken we het reizigersmagazine voor Connexxion. Heel tof! Maar in deze digitale wereld moet je blijven anticiperen. Daarom kwamen we met een compleet nieuw plan om het magazine van Connexxion futureproof te maken. Let’s go digital!

Uitdaging

We willen zoveel mogelijk reizigers bereiken met actuele info en toffe artikelen. En natuurlijk wel op het device van hun voorkeur. Het enige dat reizigers nodig hebben is 4G of WiFi in de bus. En is de info voor reizigers uit Zeeland anders dan in de Zaanstreek? Geen probleem! Met een eigen versie voor iedere concessie krijgt elke reiziger de juiste info.

Apple I Phone7 Mockup Cxx

Onze aanpak

We gaan in zee met Instant Magazine. Met wat aanpassingen in het format gaan onze vormgevers aan de slag om een super strak digitaal magazine neer te zetten. Ons content team heeft een te gekke bladformule bedacht en samen met marketeers van Connexxion artikelen ontwikkeld. Voor alle concessies. Deze zomer gingen de magazines online. Vanaf nu updaten we de content maandelijks. En met social mediacampagnes, advertenties op TFT-schermen en e-mailmarketing, zorgen we dat reizigers niet om het digitale magazine heen kunnen. 

I Stock 808763988 Minder Hoog

Resultaat

Weet je wat nou zo gaaf is? Dat we vanaf de lancering resultaten boeken om trots op te zijn. We monitoren al het verkeer van de verschillende concessies. Welk device wordt het vaakst gebruikt? Wat zijn populaire artikelen? En de leestijd? Die is gemiddeld 1 minuut 23 seconden. You name it en wij meten het. Zo weten we precies welke content we moeten aanpassen en welke artikelen op veel lezers kunnen rekenen! Ook zo benieuwd naar de digitale magazines? Check die van Zaanstreek hier

Dashboard Cxx2

Meer weten?

Neem contact op met Thijs, hij vertelt maar wat graag over dit project!

Thijs, Communicatieadviseur