Restauratiefonds
dáár wil je werken
Klant
employer branding

De medewerkers van het Restauratiefonds houden van monumenten. Daarom werken ze keihard om ze springlevend te houden. Het is een heel bijzondere werkgever in een heel bijzondere markt. En dat mag iedereen weten. Employer branding dus.

Uitdaging

Het Restauratiefonds ontwikkelt volop en openstaande functies vragen om een adequate invulling. Tot nu toe ging de werving eigenlijk vanzelf. Maar de arbeidsmarkt wordt steeds krapper en het Restauratiefonds zoekt bijzondere mensen die echt bij de organisatie passen. Dus dan moet je je als werkgever scherp positioneren. Laat dat nou net onze kracht zijn.

Mobiel Rf

Onze aanpak

Samen met medewerkers van diverse afdelingen ontdekten we wat werken bij het Restauratiefonds zo bijzonder maakt. Het meest opvallend waren onverwachte tegenstellingen, zoals de grote impact die de relatief kleine organisatie heeft. Of de maatschappelijke betrokkenheid die je van een financiële dienstverlener misschien niet zou verwachten. Die verhalen werden verteld door trotse medewerkers, bij hun favoriete monument. Ook brachten we samen de werknemersreis in kaart en legden we vast op welke momenten we het verschil maken voor bestaande en nieuwe werknemers.

Mobiel Linked In Post

Resultaat

Zo ontstond een onderscheidend werkgeversmerk dat naadloos aansluit bij de merkidentiteit. Is er een vacature, dan liggen de middelen klaar om gericht te werven. En dat werkt! Bovendien heeft het traject een positieve invloed gehad op het gevoel van trots en betrokkenheid van de collega’s. Mooi meegenomen en minstens zo belangrijk.

Quote Margriet 4

Meer weten?

Neem contact op met Marte. Zij vertelt je maar wat graag over deze case!

Marte, Communicatieadviseur