Emotion | Korian Nederland: drie nieuwe zorgmerken binnen één familie Ga naar main content
Korian Nederland
Drie nieuwe zorgmerken binnen één familie
Klant
merkontwikkeling design website

Korian Nederland - aanbieder van particuliere ouderenzorg - heeft een ambitieuze groeistrategie. Naast het bestaande merk Stepping Stones, introduceert Korian daarom drie nieuwe zorglabels: Dores Herstelzorg, Hestia Zorg en Het Gouden Hart. Wij ontwikkelden drie unieke merken, die onmiskenbaar tot één familie behoren. En bovendien herkenbaar en aantrekkelijk zijn voor klanten en werknemers.

Uitdaging

Korian Nederland werkt met verschillende kleinschalige zorgmerken, die elk een eigen identiteit hebben. Zo kunnen ze zich onderscheiden van andere zorgaanbieders en verschillende doelgroepen aanspreken. Unieke merken dus, die wel allemaal onderdeel uitmaken van de internationale Korian-familie. Oftewel: een endorsed brand architecture. Aan ons de taak om de drie merken een scherpe positionering en een eigen gezicht te geven, passend binnen de huisstijl van het moedermerk.

Sfeerbeeld Vormen Sketch 2

Onze aanpak

Tijdens een merksessie met de klant verzamelden we zoveel mogelijk informatie over de organisaties en de markt. Dit vertaalden we in een onderscheidende visie, merkbelofte en merkpitch. Bij Dores Herstelzorg gaat alle aandacht naar herstel, op kleinschalige locaties in een fijne omgeving. Bij Hestia Zorg draait het om warme en persoonlijke zorg voor ouderen met dementie, met de gemoedelijkheid van thuis. Bij Het Gouden Hart kunnen mensen die kwetsbaar ouder worden prettig leven zoals ze gewend zijn.

Op basis van de proposities ontwikkelden we de visual brands; logo’s, kleurenschema’s en de beeldtaal. Binnen de kaders vanuit het moedermerk zochten we de ruimte. Daarbij lieten we ons inspireren door het logo van Korian en speelden we met lijnen, kleuren en typografie. Zo ontstond er een herkenbare serie van originele en eigentijdse logo’s.

Sfeerbeeld Vormen
Sfeerbeeld Logos 2

Resultaat

Dankzij dit traject hebben Dores Herstelzorg, Hestia Zorg en Het Gouden Hart een scherp kompas dat richting geeft aan alle marketing en communicatie activiteiten. Een stevige basis om op verder te bouwen. Het merktraject was slechts het begin. De merken kwamen pas echt tot leven op de gloednieuwe websites die we in straf tempo hebben ontwikkeld. En natuurlijk in alle huisstijldragers, de corporate brochures en de signing op de locaties.

Bijkomend voordeel: er ligt nu een herkenbare lijn voor alle zorgmerken van Korian Nederland. Toekomstige merken kunnen we hier moeiteloos op laten aansluiten. En dat is fijn, want de volgende familie-uitbreiding heeft zich al aangediend…

Sfeerbeeld Websites 4
Sfeerbeeld Visits Nieuw 3

Meer weten?

Ook aan de slag met merkontwikkeling? Of meer weten over deze case? Neem contact op met Marte. Zij weet van de hoed en de rand.

Mieke
Mieke, Brand Manager