Emotion en zorg. Dat is al jaren een goede match. Think human op en top! Maar de uitdagingen in zorg zijn ook groot. Waar anders hebben we te maken met zoveel personeelstekort? Een sterk werkgeversmerk word je dan ook niet zomaar. Dat vraagt om een beetje lef. De Passerel heeft dit en ging samen met Emotion aan de slag.
De uitdaging
Aan ons de geweldige taak om De Passerel eruit te laten springen met hun unieke karakter en samen te werken aan employer branding. Dan hebben we het niet alleen over een mooie wervingscampagne, maar over de hele beleving. Naar buiten toe en ook binnen de organisatie, in de hele werknemersreis. Want één ding is wel zeker: we moeten het samen voelen en uitdragen in alles wat we doen. Dan pas gaat het vliegen.

Onze aanpak
Op zoek naar het onderscheid van De Passerel. Een organisatie voor mensen met een beperking, kleinschalig opgezet met diverse locaties en aandacht voor de mensen. Dat voelt goed! En wordt ook onderstreept door de mensen die we spraken in de Begrijpenfase. Een belangrijke eerste stap in employer branding. Weten wat er speelt vanuit verschillende perspectieven. En waar je eruit kunt springen in de krappe arbeidsmarkt. Waar iedereen zegt de perfecte baan te hebben, de een nog mooier dan de ander.
Bij De Passerel vertellen we liever het echte verhaal. Ook dat het niet altijd makkelijk is. Maar waar wordt gekeken naar mogelijkheden, kleine stapjes, elke dag weer. En dat werkt aanstekelijk positief. Voor ons is het:
"Werken bij De Passerel. Niet 100% perfect, wel de mooiste baan ter wereld.”

Het resultaat
Het eerlijke verhaal lees je in alles terug. Ook dus dat het niet 100% perfect is. Met een tone of voice die perfect past bij De Passerel: positief, eerlijk, menselijk en toch ook wel relativerend, met een knipoog. Vertaald naar een opvallende, vrolijke en verrassende vormgeving met ondersteuning van iconen die steeds terugkomen. Centraal staan de prachtige beelden van de cliënten, waar we het natuurlijk allemaal voor doen. Bovendien zit in alle vacatures en teksten warmte, warmer dan je vaak ziet. Geen managementbullshit en vakjargon. Nee, zoals jij en ik praten.
We hebben een sterke basis neergezet waar we verder op kunnen bouwen. Van internal branding en content tot gerichte werving. We creëren herkenning en nieuwsgierigheid op plekken en dingen waar je het niet verwacht. Misschien niet allemaal 100% perfect, maar wel eerlijk en gewaagd. En met resultaat: in de eerste maanden zien we al een ruime verdubbeling van de conversies.
Meer weten?
Mieke praat graag met jou over het samen neerzetten van een sterk employer brand.
