Euromaster
Bouwen aan een stevige merkpositie
Klant
strategie merkontwikkeling design campagne

Zeg je autobanden, dan zeg je Euromaster. Een van de belangrijkste Europese spelers op het gebied van autobanden en -onderhoud, die je al meer dan 30 jaar goed, veilig en comfortabel de weg op helpt. Vakmanschap staat hierbij centraal. En dat is precies wat ze willen uitdragen met hun merk. Wij helpen ze hierbij.

Uitdaging

Euromaster komt iedere maand met een aantrekkelijke actie voor haar klanten. Er is dus iedere maand een mooie kans om te bouwen aan het merk. De vraag aan ons: ontwikkel per actie een communicatieconcept, dat de maandelijkse aanbieding onder de aandacht brengt, maar ook vooral de merkpositie verstevigt.

Onze aanpak

We ontwikkelden twee conceptrichtingen, die we voorlegden aan een testpanel (n=50). Eén richting waarin we focussen op de doelgroep en één richting waarin we vooral de expertise van Euromaster belichten. Omdat er een sterke voorkeur was voor optie 2, hebben alle concepten die volgden een duidelijke focus op vakmanschap, autoriteit en betrouwbaarheid door niet de producten, maar de specialisten centraal te stellen. Door hún expertise naar voren te schuiven en zo de organisatie neer te zetten als autoriteit. Wel altijd met een knipoog, die je mag verwachten op de werkvloer.

Ieder maand schetst ons creatief team meerdere conceptrichtingen uit, die aansluiten bij de desbetreffende actie. De schets naar keuze wordt omgezet in het definitieve campagnebeeld, in samenwerking met Sven Scholten Photography. Dit beeld vormt het uitgangspunt van diverse campagnemiddelen. Denk aan posters en ander POS-materiaal, maar ook aan online middelen als e-mailbanners en geanimeerde HTML5-banners.

Poster en schets mockup strand
Poster en schets mockup kunst
Poster en schets mockup atlas

Resultaat

Inmiddels ligt er een uitgebreide verzameling actieconcepten, waarmee we het merk op consistente en onderscheidende wijze in de markt zetten. Concepten waarin bovendien een prachtige rol is weggelegd voor de specialisten, die zich stuk voor stuk met veel enthousiasme hebben ingezet voor een nog mooier Euromaster.

Meer weten?

Meer weten over deze campagne? Of wil je ook zo'n tof communicatieconcept?

Peter, Communicatieadviseur
Sfeerbeeld pirelli