Fysius Rugexperts
meer kwalitatieve leads zonder extra budget
Klant
online marketing conversie-optimalisatie

Vanuit 35 vestigingen in Nederland helpt Fysius Rugexperts mensen van hun rug- of nekklachten af. Een echte specialist die zowel op Zorgkaart Nederland als in de zoekmachines hoog scoort. Alleen het aantal kwalitatieve leads kon beter.

De uitdaging 

Fysius Rugexperts krijgt dagelijks veel verkeer op hun websites. Maar het aantal afspraken dat hieruit voortkwam, kon beter. Hoe kan dat? De hoogste tijd om de belangrijkste conversiedoelen te optimaliseren!

Onze aanpak 

Het optimaliseren van conversies valt of staat met een dijk van een proces, een nauwe samenwerking met de klant en de kennis van specialisten. Check. Samen met het marketingteam van Fysius richtten we in een powersessie het proces in en zetten we de eerste ideeën en hypotheses in de backlog. Daarna was het tijd om te testen.

Iphone Fysius Rode Bg

Verlagen van drempels

Want waarom en waar haken mensen nu echt af? We begonnen bij het grootste conversiedoel: het maken van een afspraak. Vaak best een hele stap voor bezoekers. Die drempel wilden wij zo laag mogelijk maken. We stelden een A/B test op, waarbij we in de B-variant onder de afspraakknop ‘Binnen 1 minuut geregeld’ zetten. Resultaat 37,15 % meer conversie! Microcopy op z’n best. Bij het maken van je afspraak direct kunnen aangeven welke dag en tijd je voorkeur hebben, leverde een 3,4 % meer conversie op. Natuurlijk waren niet alle A/B tests een schot in de roos, maar weten wat niet werkt én dat ook niet doorvoeren is net zo belangrijk!

In tweewekelijkse stand-ups bespraken we vervolgens de resultaten van onze A/B tests. We sloten af met een interview en usability-test met vijf mensen uit de doelgroep. De verhalen en reacties van deze mensen bevestigden onze resultaten en gaven tegelijkertijd nieuwe inzichten die we meenamen in onze optimalisatie.

Mac Book Fysius Data Studio1

Resultaat

Door slim onderzoek te doen met Fysius Rugexperts en regelmatig te testen, hebben we veel drempels weggenomen bij bezoekers. En hun motivatie op de website daadwerkelijk verhoogd. Goed voor gemiddeld 20% meer leads uit de websitebezoekers en op piekmomenten zelfs 40% meer. En dat zonder structurele verhoging van het marketingbudget. Case gesloten.

Quote Fysius

Meer weten?

Meer weten over deze case of aan de slag met iets soortgelijks? Bel even met Franklin. Hij is bij dit project betrokken en vertelt je er graag meer over.

Franklin, Communicatieadviseur