Logicx
geen chauffeurs maar hulpverleners
Klant
online marketing arbeidsmarktcampagne

Logicx is in beweging. Nieuwe ideeën voor mobiliteit worden continu ontwikkeld. Logicx regelt vervangend vervoer, doet de berging van auto’s en vrachtwagens en organiseert transporten door heel Europa.

geen chauffeurs maar hulpverleners
Youtube plaatst en beheert cookies voor het afspelen van deze video.
Klik hier voor meer informatie
Open de video op youtube.com

Uitdaging

Logicx zoekt regelmatig goede bergingschauffeurs die meer zijn dan alleen chauffeur. Logicx zoekt hulpverleners die een stap extra willen zetten. En in een branche waar de vraag groter is dan het aanbod, is dat een uitdaging. Dus zette Emotion verschillende scherpe online wervingscampagnes op.  

714 Logicx Fb Ad

Onze aanpak

Visuele content wordt tot 60% beter onthouden dan alleen tekst. Reden genoeg voor ons om een filmpje te maken dat een goed beeld geeft van het werk en de sfeer bij Logicx. De campagne hebben we online ingezet op Facebook, LinkedIn en via Display Advertising. Wat bleek? Facebook leverde de meeste reactie op. En dus verschoven we het budget tijdens de campagne grotendeels naar Facebook. Actie-reactie noemen we dat!

2220 Logicx Google Banners 1

Het resultaat

De campagne is steeds ongeveer een maand actief geweest. Op drie verschillende momenten en in verschillende regio’s. Dat heeft een flinke lading aan sollicitaties opgeleverd! Verspreid over de drie campagnes, zijn er ruim 300 sollicitaties binnengekomen bij Logicx. Een mooi resultaat met een win-winsituatie! Logicx heeft zijn hulpverlenende bergingschauffeurs. En de hulpverlenende bergingschauffeurs een mooie nieuwe uitdaging! 

2220 Logicx Banner Mockup

Meer weten?

Neem contact op met Thijs, hij vertelt maar wat graag over dit project!

Thijs, Communicatieadviseur