Emotion | Horecava - Een merk dat weer bruist Ga naar main content
Horecava
Een merk dat weer bruist
Klant
strategie positionering design

Horecava kennen we natuurlijk als de grootste beurs voor horecaprofessionals, waar jaarlijks zo’n 60.000 mensen op afkomen. Dan zit het met je merk wel goed, zou je zeggen. Maar Horecava wil het over een andere boeg gooien. En als je altijd de wind mee hebt gehad, moet je extra hard werken als je de andere kant op wil. Werk aan het merk dus!

De vraag

Horecava heeft er bewust voor gekozen een stapje terug te doen in omvang. Het is misschien wel iets te veel een gezellig feestje geworden. Hoog tijd om er weer een vakbeurs van te maken. Voor horecaprofessionals die op zoek zijn naar de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van smaak, design, interieur: alles wat nodig is om je gasten te blijven verrassen en je zaak bij de tijd te houden. Een andere positionering dus, die vraagt om een nieuw, aantrekkelijk merk. Samen gingen we ermee aan de slag.

Sfeerbeeld Horecava

Onze aanpak

Horecava wil opschuiven van een beurs naar een autoriteit, die horecaprofessionals vooruithelpt. En dat betekent dat het merk ook wel wat meer autoriteit mag uitstralen. Zodat horecaprofessionals het vertrouwen krijgen: hier vind ik alles wat ik nodig heb voor een succesvolle zaak. Oftewel: een bruisende zaak. Daarom ontwikkelden we een nieuw merkverhaal rondom de nieuwe merkbelofte: ‘Laat je zaak bruisen.’

Laat je zaak bruisen

Voor een bruisende zaak heb je meer nodig dan alleen een goede kaart. Zo vind je bij Horecava nieuwe smaaksensaties, maar ook slimme managementtools, de laatste interieurtrends en de nieuwste keukenapparatuur. Misschien wel te veel om in één keer te onthouden. Daarom deelde we het aanbod op in twee duidelijke pijlers, die je niet snel vergeet. Alles voor de smaak. Alles voor de zaak.

Met de nieuwe merkbelofte mocht ook het visual brand wel wat meer bruisen. We scherpten het logo aan en ontwikkelde een nieuwe, bruisende vormentaal die van het scherm afspat en het merk tot leven wekt met opvallend motion design. Ook brachten we structuur aan door de nieuwe pijlers hun eigen vormentaal te geven, zodat straks voor iedereen duidelijk is welke segmenten je waar kunt vinden op de beursvloer.

Logo Horecava

Resultaat

We brachten het mental brand en visual brand samen in een brandbook, waarmee alle partners van Horecava aan de slag konden. Ook ondersteunden we in de ontwikkeling van alle communicatiemiddelen die nodig zijn voor de editie van 2025, zoals advertenties en templates voor social media.

Horecava grid 2
Bruis
Horecava signing
Vlaggen 2
Horecava middelen
Fles

Meer weten?

Meer weten over deze case of aan de slag met iets soortgelijks? Bel even met Merle.

Merle - liggend
Merle, Brand Manager