Het intermediair wordt ieder jaar getrakteerd op een mooie verrassing van Centraal Beheer. Iets wat de adviseurs even uit de work mode haalt met een geweldige activiteit. En dat kan van alles zijn, als het maar positief is én die kenmerkende knipoog van Centraal Beheer bevat. Wat het moest zijn in de zomer van 2023? Dat mochten wij bedenken.
De uitdaging
Een opdracht met weinig kaders dus. Al moest de activiteit wel op een of andere manier verband houden met de producten voor het intermediair. En dan moet je denken aan hypotheken, overlijdensrisicoverzekeringen en aanvullend pensioen. Producten die om de centen draaien dus. Hoe bouw je daar nou een leuke activiteit omheen, die ervoor zorgt dat adviseurs juist even loskomen van hun werkzaamheden met deze producten?
Onze aanpak
Door de producten een rol te geven in een spannend moordspel. Als motief. We schreven een verhaal rondom de steenrijke en verdwenen vastgoedmagnaat Cornelis Bouffon én zijn nabestaanden, die allemaal op gespannen voet met hem staan en zo hun eigen redenen hebben om hem iets aan te doen. Bijvoorbeeld vanwege die torenhoge erfenis, de uitkeringen van zijn aanvullend pensioen of zijn overlijdensrisicoverzekering.
Aan de adviseurs om uit te zoeken wat er is gebeurd. De oplossing ligt diep weggestopt in een escape kist, vol met puzzels die elk een stukje van de waarheid prijsgeven. De kist is geproduceerd door Kraak de Kist en door ons vormgegeven als het antieke kabinet van Cornelis Bouffon, waarin hij zijn diepste geheimen bewaart. Ook de inhoud, zoals alle verdachtenprofielen, het bewijsmateriaal en alle clues, zijn door ons in een mysterieus whodunit-jasje gestoken.
Resultaat
De kist ging door heel het land. Meer dan 300 adviseurs hebben zich over de merkwaardige zaak gebogen. En met succes. Want na een gemiddelde speelduur van 23 minuten wisten alle adviseurs het te schoppen tot het laatste compartiment, waar de verrassende ontknoping van het moordmysterie op hen wachtte.
Het spel leidde tot veel positieve reacties; het merendeel van bijna 70 procent gaf het spel zelfs vier of vijf sterren. Ook alle producten, die in het spel verwerkt waren, werden herkend. Hiermee is niet alleen de relatie versterkt, maar ook de inhoudsbekendheid vergroot.
Meer weten over deze campagne?
Peter praat je bij!