Connexxion
met de bus
op stap
Klant
marketing campagne

Connexxion Openbaar Vervoer is marktleider in het stad- en streekvervoer in Nederland. Daarom zoekt Connexxion altijd naar mogelijkheden om het de reiziger nog gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld met een buslijn die je direct naar de Gentse Feesten brengt. En terug.

Uitdaging

Connexxion biedt in de zomer een busverbinding tussen Zeeland en Gent aan, met daarbinnen speciaal de focus op de Gentse Feesten. In het eerste jaar ging het om introductie van de lijn in Zeeland. 
In de twee jaar daarop ging het om aanscherping en herhaling van de campagne.

714 Connexxion Canvas Ad

Onze aanpak

We hebben twee campagnes opgezet. Een voor de busverbinding overdag tussen 16 juni en 27 augustus. En een voor de busverbinding ’s nachts tussen 5 juli en 23 juli tijdens de Gentse feesten. Er ging een tweetalige campagne live (NL-D) met de focus op Facebook. We hebben Facebook-Canvasadvertenties ontworpen. Met een klik kwam de gebruiker op een schermvullend venster met één lange advertentie. 

1440 Connexxion Canvas

Resultaat

Facebookgebruikers reageren goed op Canvasadvertenties. De irritatiegrens ligt laag en het verkleint het gat tussen advertentie en website. Met name de dag-campagne heeft bovengemiddeld gescoord. Er was een doorklikratio van 10,44%. Vrouwen klikten ruim twee keer vaker dan mannen op de canvas en bleven bijna 30 seconden kijken. Dat is erg lang.  

1110 Connexxion Canvas

Meer weten?

Neem contact op met Thijs, hij vertelt maar wat graag over dit project!

Thijs, Communicatieadviseur