Mindfit
Een sterk merk vol betekenis
Klant
positionering design

Zoveel mogelijk mensen helpen mentaal gezond te blijven. Dat is de missie van Mindfit. Geestelijke gezondheidszorg op basis van positieve psychologie, vanuit eigen regie. Om die missie te bereiken heb je een sterk merk nodig dat duidelijk, consistent en onderscheidend vertelt wie je bent en waar je voor staat. Wij hielpen daarbij.

Uitdaging

Mindfit scoort een dikke 8,9 op de zorgkaart. Met haar dienstverlening zit het dus wel goed. Bovendien is er de afgelopen tijd veel energie gestoken in het aanscherpen van de eigen identiteit. De organisatie is dus volop in ontwikkeling. En daarom zijn ze hun merk een beetje ontgroeid. Tijd voor vernieuwing. De vraag? Help ons de volgende stap te maken met ons merk. Met een nieuw communicatieconcept én een nieuwe visuele identiteit.

Logo Mindfit 2

Onze aanpak

Praten over psychische klachten is het grootste taboe onder Nederlanders. 18% geeft zelfs aan helemaal niet te kunnen praten over psychische klachten. Hoe mooi zou het zijn als er geen taboe meer rust op psychische klachten? Als we praten over psychische klachten niet langer zien als een zwakte, maar juist als een belangrijke eerste stap naar veerkracht en mentale gezondheid? Een stap waarmee je niet alleen jezelf helpt, maar ook anderen kunt inspireren? Dat is het inzicht waarop we het nieuwe communicatieconcept baseerden.

Uitingen merkboek

De kracht in jezelf

We hebben allemaal de kracht om tegenslagen zélf het hoofd te bieden. Mindfit helpt mensen die kracht te vinden en te versterken, zodat ze zelfstandig verder kunnen. “Precies deze mensen staan centraal in het nieuwe communicatieconcept” zegt onze concept-man Daan. “Normale mensen, zoals jij en wij, die bezig zijn met de ‘gewone’ dingen in hun alledaagse leven. Datgene wat misschien eerst wat moeizamer ging, maar waar ze nu weer plezier in hebben en energie van krijgen. Daarmee laten we zien dat het heel normaal is om hulp te zoeken als dat nodig is. Dat je daar zelfs trots op mag zijn.”

Fotografie was ook een belangrijk onderdeel van deze reis. De nieuwe conceptbeelden vormen de kern van de nieuwe visuele identiteit in combinatie met opvallend, fris kleurgebruik die de beeldtaal een eigen karakter geeft en zorgt voor extra merkherkenbaarheid. Het communicatieconcept en de visuele identiteit zijn door ons vastgelegd in een brandbook en vormden de basis van de nieuwe website mindfit.nl.

Sfeerbeeld vrouw concept

Resultaat

Met het nieuwe communicatieconcept en een opgefriste visuele identiteit is Mindfit nieuw leven ingeblazen. Daarmee is het merk weer een goede afspiegeling van wie Mindfit is en waar ze naartoe willen.

Inlay 2


Judith Weijgers, marketingadviseur bij Mindfit:

“We hebben van onze behandelaren, de cliëntenraad en de OR enthousiaste reacties mogen ontvangen. Hun complimenten!”

Wij werken met heel veel plezier voor organisaties die ook verder willen groeien. Wil je hier meer weten over de aanpak voor Mindfit? Communicatieadviseur Mieke vertelt je dit graag.

Mieke, Communicatieadviseur
Sfeerbeeld vrouw Mindfit