Connexxion
Primeur: een flexibel reisproduct voor Zeeland
Klant
campagne

Een jaarabonnement voor de bus? No way! Reizigers hebben steeds meer behoefte aan flexibiliteit. Daarom introduceert Connexxion als eerste busmaatschappij in Nederland een nieuw flexibel reisproduct: Zeeland Voordeel. Een echte primeur! Wij wonnen de pitch en mochten de introductiecampagne verzorgen.

Uitdaging

Reisgedrag verandert. We werken vaker thuis en hebben meer aandacht voor duurzaamheid en vitaliteit. Mensen willen regie over de manier waarop ze reizen. Pak ik vandaag de bus? Of toch de fiets of auto? Corona heeft deze ontwikkeling in een stroomversnelling gebracht. Een vast busabonnement is dus een stuk minder aantrekkelijk. En reis je wel regelmatig met de bus? Dan wil je dat natuurlijk zo voordelig mogelijk doen. Daarom heeft Connexxion iets nieuws: Zeeland Voordeel. Met dit nieuwe flexibele reisproduct reis je op rekening en betaal je alleen voor de reizen die je maakt. En hoe meer je reist, hoe meer korting je krijgt.

Laptop beeld

Onze aanpak

In deze campagne volgen we de stappen die een reiziger doorloopt van de eerste aanraking met Zeeland Voordeel tot de aankoop van het product. In elke fase van de customer journey heeft de reiziger andere behoeften. De content, middelenmix en boodschap stemmen we hier naadloos op af.

In fase 1 laten we zien dat we de reiziger en zijn veranderde situatie begrijpen en ligt de nadruk op het creëren van naamsbekendheid. Met o.a. PR en advertenties op 9292.nl creëren we een zo groot mogelijk bereik. Vervolgens leggen we het accent op de voordelen van Zeeland Voordeel en waarom het aantrekkelijk is voor de reiziger. Met een vrolijke animatievideo, social advertenties en communicatie in en om de bus verleiden we mensen om naar de website te gaan voor meer info. In de laatste fase van de campagne ligt de focus puur op conversie. We overtuigen de doelgroep (forenzen en scholieren) om Zeeland Voordeel te activeren en nemen de laatste drempels weg. Een online conversiecampagne is hierbij ons belangrijkste instrument.

Resultaat

De campagne ging 1 april van start en de eerste resultaten zijn veelbelovend. Via 9292.nl wisten we in de eerste campagneweek al veel mensen in Zeeland te bereiken (38.000 impressies) en ook in de Zeeuwse media is aandacht voor deze nieuwe manier van betalen. Daarnaast krijgen we veel positieve reacties op de frisse campagnestijl. Het ziet ernaar uit dat dit product de komende tijd ook in andere regio’s geïntroduceerd wordt. Wij kijken ernaar uit!

Phone Zeeland

“Emotion heeft niet alleen een strategisch plan neergelegd maar deze ook doorvertaald in een frisse stijl. Die combinatie van strategische denkkracht én creativiteit werken enorm fijn.”

Ariska Bouterse, regiomarketeer Zeeland

Ariska meer ruimte

Meer weten?

Meer weten over deze campagne? Of ook aan de slag met een nieuw product of activatie?

Mieke, Communicatieadviseur
Sfeerbeeld fiets