Emotion | Qredits Ga naar main content
Qredits
Qredits op de kaart als coach en kennispartner
Klant
positionering design conceptontwikkeling

Qredits helpt ondernemers hun dromen waar te maken. En dat doen ze écht anders. Waar andere kredietverstrekkers zich richten op snelheid en gemak, kiest Qredits voor een persoonlijke aanpak. Met coaching, trainingen én krediet helpen ze ondernemers verder, zonder focus op winst. Maar hoe zorgen we dat ondernemers kiezen voor Qredits?

De uitdaging

De concurrentie in kredietland is groot. En dat zet de overweging en voorkeur voor Qredits onder druk. Vooral de aansluiting bij de behoefte en verlangens van de doelgroep was niet helder. Wat zoeken ondernemers en wat heeft Qredits nou echt te bieden? Dat moest beter in kaart én beter naar buiten worden gebracht. Qredits vroeg ons dit te onderzoeken, het brandbook onder de loep te nemen en contentformats te ontwikkelen voor de Tell-laag.

Header qredits 6

Begrijpen

Als je wilt weten wat je potentiele klanten nodig hebben, dan is er maar één logische oplossing: het aan ze vragen. Dus hebben we panels samengesteld uit startende en ervaren ondernemers. Zo werd helder hoe ze het merk Qredits zien, wat hun beeld bij de organisatie is en wat ze nodig hebben.

Dit leverde flink wat inzichten op om mee aan de slag te gaan. Het belangrijkste: Qredits werd vooral gezien als geldverstrekker, terwijl ze veel meer zijn dan dat. Wat ze onderscheidt, is dat ze verder kijken dan krediet en ondernemers écht vooruithelpen met persoonlijke coaching en flink wat mooie trainingen. Het draait bij Qredits om de drive áchter de ondernemer, de mens áchter de cijfers.

Collage qredits

Denken

Belangrijk dus om eerst te benadrukken wie Qredits nou eigenlijk is en wat ze ondernemers – naast krediet – nog meer te bieden hebben. Dit hebben we gevat in een aansprekende brandstory, waarin we de pijlers ‘training’ en ‘coaching’ gelijkwaardig maakten aan ‘krediet’. Dat hebben we nog eens extra benadrukt in een aangescherpte visuele identiteit, waarin we elke pijler een eigen huisstijlkleur gaven, naast een nieuwe, warme corporate kleur om het persoonlijke karakter van Qredits te benadrukken.

Pijlers

Doen

De brandstory, nieuwe tone of voice én aangescherpte visuele identiteit zijn vastgelegd in een brandbook dat de basis vormde voor een nieuwe website en folderlijn. Verder zijn de trainings- en coachingsmogelijkheden onder de aandacht gebracht met de videoformats ‘Over de Vloer’ en 'Twee ondernemers, één uitdaging’. Hierin brengen we enthousiaste ondernemers in beeld met een eerlijk verhaal over de uitdagingen waar ze tegenaanlopen en de oplossingen die Qredits hiervoor te bieden heeft. Zodat meer mensen Qredits gaan zien als niet alleen die geldverstrekker, maar óók als die persoonlijke partij die ondernemers helpt een succes te maken van hun bedrijf.

Brandbook
Social lines 2

Verder zijn de trainings- en coachingsmogelijkheden onder de aandacht gebracht met de videoformats ‘Over de Vloer’ en 'Twee ondernemers, één uitdaging’. Hierin brengen we enthousiaste ondernemers in beeld met een eerlijk verhaal over de uitdagingen waar ze tegenaanlopen en de oplossingen die Qredits hiervoor te bieden heeft. Zodat meer mensen Qredits gaan zien als niet alleen die geldverstrekker, maar óók als die persoonlijke partij die ondernemers helpt een succes te maken van hun bedrijf.

Om deze video te zien zullen de marketing cookies geaccepteerd moeten worden.

Beheer mijn cookies Of bekijk de video op youtube.com

Resultaat

Met een helder verhaal, een aangescherpte huisstijl en aantrekkelijke content staat het merk weer stevig in de schoenen. Inmiddels heeft Qredits een nieuwe mijlpaal bereikt: 650.000.000 aan zakelijke kredieten. En wij? Wij hebben er een tevreden klant bij.

Ending header

Meer weten?

Meer weten over deze case of aan de slag met iets soortgelijks? Bel even met Franklin. Hij vertelt je er graag meer over.