Centraal Beheer
Meer verbinding met collega's én het merk
Klant
merkontwikkeling design website campagne

Al drie jaar lang slaan Centraal Beheer, Sinterklaas en Emotion de handen ineen voor een zorgeloze pakjesavond met de campagnes #zininsint. Maar ook voor Sinterklaas waren het rare tijden in december 2020. Madrid in lockdown, kan pakjesavond nog wel doorgaan? Help, wat te doen? Er zit maar één ding op: 'Even Apeldoorn bellen.'

De uitdaging

Medewerkers van Centraal Beheer werkten in december vanwege Covid19 al bijna een jaar thuis. Dus werd de binding met elkaar en het merk een stukje minder. Heel herkenbaar, maar niet wat je als organisatie wilt. Dat moest anders! De vraag? Geef #zininsint een interne wending met als doel medewerkers van Centraal Beheer weer te verbinden met kantoor, elkaar én het ijzersterke merk. En niet onbelangrijk: breng plezier op de thuiswerkplek!

Aftelkalenderv1
Sfeerbeeld Sinterklaas

Onze aanpak

Een mooie uitdaging waar met name onze creatieven hun tanden in konden zetten. Om te beginnen bij het creatieve concept als drager voor deze merkcampagne. Wij bedachten Sintraal Beheer, dé werkplek van Sint 2020. Want de campus in Apeldoorn, waar normaal duizenden mensen werken, staat toch bijna leeg.

Maar niet voor lang. Het concept vormde het startpunt voor de interne campagne die we ontwikkelden. In een mini-serie van zeven video's namen we medewerkers wekelijks mee in de avonturen die Sinterklaas beleefde op hun vertrouwde campus. Het intranet werd natuurlijk Sintranet en fungeerde als het platform voor alle interne activaties. Van Heel Sintraal Beheer Bakt (pepernoten) - waar ruim 200 collega's en hun gezin aan meededen - en een aftelkalender voor de kids tot een blije mijter en een dik online Sinterklaasfeest als afsluiter.

Collega van Centraal Beheer: "Normaal gesproken ben ik niet zo van het sinterklaasgedoe, maar dit was echt briljant!"

Resultaat

Het resultaat? Een unieke campagne die zorgde voor heel veel plezier en dikke smiles bij veel collega's inclusief de complimenten van de directie van Centraal Beheer. Het intranet was met ruim 2.500 visits nog nooit zo drukbezocht en de filmpjes worden tot de dag van vandaag teruggekeken.

En voor 2021? We weten niet wat #zininsint of Sintraal Beheer ons gaat brengen. Maar dat we er weer wat tofs van maken is wel duidelijk!

"Aan beide kanten werd er snel geschakeld en doorgepakt. De samenwerking verliep zoals altijd heel soepel en ozosnel."

Matthijs Algra, communicatiespecialist en content creatief bij Centraal Beheer

Matthijs Algra

Meer weten?

Thijs weet het wel: de Sinterklaarcampagne van Centraal Beheer is elk jaar weer een feest. Wil je hier meer over weten of kan jij ook wel een mooie interne merkcampagne gebruiken? Bel of mail met Thijs.

Thijs, Account director
Kleurplaat