Ga naar main content
Centraal Beheer
Sintraal Beheer 2021,
een nieuw avontuur
Klant
strategie design campagne

Weet je nog: Sintraal Beheer? Het concept met bijbehorende campagne die we ontwikkelden voor Centraal Beheer? Die kreeg dit jaar een vervolg. En hoe! Samen met Centraal Beheer is het gelukt om de ruim 4.000 medewerkers opnieuw te binden. Met elkaar, met het merk en met het pand. Dat deden we dit jaar met een wel heel bijzonder Sinterklaasverhaal…

De uitdaging

Ieder jaar komt ‘ie bijna net zo vroeg als de pepernoten in de supermarkt: onze briefing voor deze sinterklaascampagne. Fijn! Want dit is één van die klussen waar we het liefst zo snel mogelijk mee starten. Omdat ‘ie zo leuk is, maar ook omdat hij elk jaar stiekem een beetje groter wordt. Zo ook dit jaar. De vraag: geef een vervolg aan Sintraal Beheer 2020, maar dan nóg beter en leuker dan vorig jaar. Ga d’r maar aan staan.

Header Sintraal beheer Sfeer

Onze aanpak

Vorig jaar logeerde Sint op de campus van CB om vanuit daar, ondanks Covid, pakjesavond in goede banen te leiden. Maar dit jaar was er geen totale lockdown die roet in het eten gooide. Dit jaar liep alles eigenlijk best wel gesmeerd voor de Sint. Althans… hij is na Pakjesavond 2020 één belangrijk ding vergeten te regelen, zo bedachten we: zijn adreswijziging. 17 miljoen pakjes, tonnen aan strooigoed: het is niet afgeleverd bij zijn loods aan de Via Surprisa in Madrid, maar aan het adres van Centraal Beheer. En dus zit er niets anders op voor hem dan ook dit jaar weer ‘even Apeldoorn te bellen’.

Sintraal Beheer 2021

Youtube plaatst en beheert cookies voor het afspelen van deze video.

Klik hier voor meer informatie
Open de video op youtube.com

Dit verhaal is – net als vorig jaar – verder uitgediept in een miniserie van vijf video’s. Met in de hoofdrol uiteraard weer Jochem van Gelder als Sinterklaas. Voor de ingang kwamen twee niet te missen zeecontainers, volledig ingepakt met cadeaupapier. Ook aan signing binnenin het pand is gedacht: van top tot teen werd alles bestickerd om echt de suggestie te wekken dat er miljoenen pakjes stonden opgeslagen.

SFEER

Het intranet werd wederom omgedoopt tot het Sintranet. Hét centrale platform voor het laden van alle interne activaties die we bedachten. Collega’s konden hun schoen zetten, hybride werken aan de Spaanse costa’s, het paard van Sinterklaas in de gaten houden via de Ozosnelcam, meedoen met heel Sintraal Beheer bakt en nog veel meer. Met als grande finale: de Lievestroom, een livestream voor alle medewerkers én hun kids.

Deurmat conceptplaat 3

Resultaat

Sintraal Beheer 2021 was een feestje. Het zorgde voor veel vrolijkheid en verbond collega's echt weer even met elkaar in een tijd van veel thuiswerken. De filmpjes zijn massaal bekeken en de Lievestroom trok nog nooit zoveel publiek. Dat was ook goed te merken aan de chat die ontplofte door berichtjes van collega’s: “Ik kom niet meer bij van het lachen.” Aan het eind van de livestream vroeg Jochem zich hardop af wat Sint volgend jaar weer te wachten staat. En anders wij wel…

Collega van Centraal Beheer: "Normaal gesproken ben ik niet zo van het sinterklaasgedoe, maar dit was echt briljant!"

Meer weten?

Thijs weet het wel: de Sinterklaarcampagne van Centraal Beheer is elk jaar weer een feest. Wil je hier meer over weten of kan jij ook wel een mooie interne merkcampagne gebruiken? Bel of mail met Thijs.

Thijs, Account director