Stepping Stones biedt ouderen met dementie een fijne en liefdevolle plek om te wonen. Met 15 zorgvilla’s een fantastische zorgverlener die in heel Nederland actief is. Maar Stepping Stones wil groeien en voor zoveel mogelijk ouderen met dementie een fijn thuis zijn. Daar hielpen we hen bij.
De uitdaging
Stepping Stones wil een optimale bezetting van hun 15 zorgvilla’s. Daarom is het belangrijk dat mensen zelf de sfeer en warme zorg ervaren. Dat kan met een afspraak of bezoek, maar ook door het aanvragen van een brochure. Conversies dus. En die kunnen best een beetje omhoog.

Onze aanpak
Groeien en sterke campagne starten kan alleen vanuit een merk dat onderscheidend en herkenbaar is. En gelukkig hadden we al eerder de eer om daar aan te werken. Samen met de klant bepaalden we de positionering, zetten we het familiegevoel van Stepping Stones centraal, bouwden we een website en schreven we nieuwe content. Het merk ging leven. Off- en online, intern en extern.
Tijd om verder te optimaliseren. We bekeken alle beschikbare data en zorgden ervoor dat alles binnen de website haarfijn gemeten werd. Samen met de klant spraken we af hoeveel leads er minimaal per maand binnen moesten komen uit de Google Search campagne (SEA). We startten de campagne en optimaliseerden de eerste maanden. Welke advertenties presteerden goed en welke minder? Door continu slim te optimaliseren, steeg de doorklikratio én ook het aantal conversies ging omhoog.

Optimaliseren met pop-ups
Het verkeer naar de website was er. En om die mensen echt tot harde actie (conversie) over te laten gaan, testten we met verschillende pop-ups bij mensen die de website dreigden te verlaten. In deze pop-up boden we bezoekers de mogelijkheid om direct een brochure aan te vragen. Wat bleek? Het gemiddelde aantal brochureaanvragen per maand steeg door de pop-ups met 20%!
Voltreffer door remarketingcampagne
Vervolgens zijn we verder de data ingedoken. Het bleek dat terugkerende bezoekers een veel hogere conversieratio hadden. Logisch en dus zorgden we er met een remarketingcampagne op Facebook voor dat eerdere bezoekers nog een keer in aanraking kwamen met Stepping Stones en terugkeerden naar de website. Een voltreffer. Bezoekers uit de remarketingcampagne hadden een zes keer hogere conversieratio dan de gewone bezoekers op de website. En ook wel lekker, de kosten per conversie (CPA) lagen ruim vijf keer lager dan bij de Google Ads campagne. Winst dus!

Resultaat
Het optimaliseren van de campagnes zorgde voor meer verkeer tegen lagere kosten. Daarbij resulteerde ook het optimaliseren van de website tot meer conversies. Onderaan de streep behalen we nu ruim 65% meer leads. Dat zijn dus meer mensen die kennismaken met het warme familiegevoel van Stepping Stones.
Meer weten?
Meer weten over deze case of aan de slag met iets soortgelijks? Bel even met Peter. Hij is bij dit project betrokken en vertelt je er graag meer over.