Emotion | Bravo studentencampagne Ga naar main content
Bravo
Met Bravo haal je
alles uit je studentenleven
Klant
campagne contentmarketing activatie

Waar je ook naartoe wil – de kroeg, een festival of het winkelcentrum – vervoerder Bravo brengt je graag. En ben je student met een Studenten-OV? Dan reis je zelfs helemaal gratis óf met fikse korting. Lekker. Zeker in de zomermaanden, die voor deze doelgroep natuurlijk bol staat van de leuke activiteiten. Dus mocht het studentenreisproduct wel wat extra aandacht krijgen.

De uitdaging

Met het wegvallen van de college-uren, valt in de zomermaanden het busvervoer onder studenten wat terug. Terwijl je juist in de zomer alle tijd hebt voor de écht leuke dingen. Uitstapjes die extra aantrekkelijk worden met een studentenreisproduct. Dus is dit product een uitstekend argument om het busvervoer extra te promoten onder jonge studenten. Wij gingen aan de slag met een campagne, die studenten aanmoedigt om voor alle leuke uitjes in de zomervakantie lekker de bus te pakken.

Blokken bravo studenten

De aanpak

Het studentenleven is al duur genoeg. Dus als je wat extra centen in je zak kunt houden, dan doe je dat. En dan is reizen met de bus zo gek nog niet. Want wie gratis reist of met flinke korting, houdt meer geld over voor dat extra rondje in de kroeg of die afgeprijsde sneakers in het winkelcentrum. Dus staken we de campagne in met de boodschap om je geld niet al onderweg uit te geven, maar lekker te bewaren voor als je er bent. Met beeldtaal die niet draaide om de rit, maar om de bestemming en daarmee een mooi inkijkje bood in het studentenleven.

Campagne uitingen bravo
Bodybuilder bravo studenten
Shopaholic bravo studenten

Resultaat

De campagne was overal zichtbaar, via tal van flashy online video ads op Instagram, Youtube en YouTube Shorts en via opvallende posters op scholen. De online ads waren goed voor 850.000 weergaven op Instagram, 700.000 weergaven op YouTube en 50.000 weergaven op YouTube Shorts. Met een uitkijkratio dat rond de 30% lag heeft de campagne ruimschoots meer views behaald dan verwacht. Een mooi resultaat dus.

Om deze video te zien zullen de marketing cookies geaccepteerd moeten worden.

Beheer mijn cookies Of bekijk de video op youtube.com

Meer weten?

Meer weten over deze case of aan de slag met iets soortgelijks? Bel even met Merle.

Merle - liggend
Merle, Senior Projectmanager
End sfeerbeeld