Emotion | Twee nieuwe merken voor twee fijne vmbo-scholen Ga naar main content
Veluwse Onderwijsgroep
Twee nieuwe merken voor twee fijne vmbo-scholen
Klant
merkontwikkeling design website

Edison College, Sprengeloo en Veluws College Cortenbosch. Drie vmbo-scholen in Apeldoorn die samen verder gaan als twee scholen. Met twee volledig nieuwe merken. En dat is precies wat we voor ze mochten maken. Onderscheidend, eigentijds en vol betekenis voor leerlingen, ouders en leerkrachten.

Uitdaging

De twee nieuwe scholen zijn complementair aan elkaar. Waar leerlingen op de ene school vier jaar lang kunnen ontdekken wat ze leuk vinden, kunnen ze op de andere school na twee jaar aan de slag met de richting die het best bij ze past. Onze uitdaging? Benadruk het onderscheid, maar zet de scholen in de markt als één familie. Met twee stijlen, die toch sterk met elkaar overeenkomen.

Sfeerbeeld UDO UGO 2

Onze aanpak

Samen met een enthousiast projectteam, bestaande uit medewerkers van de drie scholen, brachten we in diverse merksessies de identiteiten van beide scholen verder in kaart. Tegelijkertijd verkenden we de mogelijkheden voor beeldtaal, kleurgebruik, tone of voice en typografie. Natuurlijk samen met een testpanel van enthousiaste leerlingen! Vandaaruit zijn UDO en UGO geboren.

Typografie UDO UGO
Logos UDO UGO 2

Let's do it

“Met UDO (You do) en UGO (You go) ontwikkelen we twee unieke merken, die toch onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. In een dynamische stijl, passend bij jonge leerlingen, hun creativiteit én hun energie. Anders dan de vaak wat zakelijkere namen in het onderwijs”, zegt onze copywriter Mart.

De kleuren van het logo zijn doorgetrokken naar de vormentaal, die samen met de beeldtaal de basis vormt van de visuele identiteit. In de beeldtaal leggen we een duidelijke focus op ‘leren’, ‘doen’ en ‘ontdekken’. We stellen de leerlingen, hun nieuwsgierigheid én hun talenten centraal met kleurrijke settings, die een goede weergave zijn van de sfeer in beide scholen.

Merkboekje blauw 3

Resultaat

De merken staan als een huis en vormen de basis van allerlei introductiemiddelen. Waaronder twee gloednieuwe websites, die in oktober live gaan. Beide websites zijn volledig toegespitst op de bezoekers: de potentiële leerlingen van UDO en UGO en hun ouders. Wij kunnen niet wachten om hen terug te zien op de twee scholen, die in leerjaar 2022-2023 echt van start gaan. Let’s go!

Laptop
Uitingen 2
Bloks4
Brochure 5

Katja Hogenes, Adviseur PR & Communicatie: “We vroegen om iets wat anders is dan anders. En dat hebben we gekregen. Complimenten aan team Emotion voor twee heel mooie merken.”

Meer weten?

Ook aan de slag met merkontwikkeling? Of meer weten over deze case? Neem contact op met Mieke. Zij weet van de hoed en de rand.

Beeld Mieke profiel
Mieke, Senior Brand Manager
End slide 2