U15
hoe je duurzame mobiliteit op de agenda krijgt
Klant
website marketing digitaal magazine

Duurzame mobiliteit is een actueel onderwerp. En best lastig. Werkgevers in Midden-Nederland sloegen daarom de handen ineen om zich in te zetten voor meer duurzame mobiliteit. U15 was geboren. En wij hielpen hen 5 jaar lang met ál hun communicatie.

De uitdaging

Werknemers vaker uit de auto halen. Een flinke uitdaging wel. Want Midden-Nederland slibt dicht en als iedereen maar de auto blijft pakken, staan we straks nog langer in de file. Maar hoe bereik je die werknemers? U15 is er om werkgevers te inspireren en motiveren. Zodat zij voorwaarden scheppen voor werknemers om eens anders naar het werk te reizen.

Onze aanpak

Laten we eerlijk zijn, duurzame mobiliteit staat over het algemeen niet op nr. 1 bij werkgevers. Dus ligt er, naast inhoudelijke ondersteuning, een mooie taak voor communicatie. Hoe krijgen we duurzame mobiliteit hoger op de agenda en maken we het onderwerp toegankelijker? Door planmatig en gesegmenteerd te werken en natuurlijk door toffe middelen te maken.

Ipad U15

Bouwen aan een community 
Als werkgever wil je het gevoel hebben dat je er niet alleen voor staat. Je bent op zoek naar aantrekkelijke regelingen en projecten, je wilt weten hoe jouw organisatie ervoor staat en hoe vergelijkbare organisaties met duurzame mobiliteit omgaan. Daarom was het doel van onze communicatie om te inspireren, werkgevers met elkaar te verbinden en natuurlijk ook nieuwe leden te werven.

Dat deden we met een website boordevol content, die we koppelden aan social media (Twitter en LinkedIn) voor online activatie en engagement. Veel van de content (artikelen, video’s, foto’s, animaties etc.) gebruikten we ook weer op platforms als een digitaal magazine en nieuwsbrief. Maar net zo makkelijk maakten we een fraai jubileumboek en organiseerden we bijeenkomsten. Zolang het maar hielp om de doelstellingen te bereiken en we werkgevers een stukje verder brachten in hun reis naar duurzame mobiliteit.

Digitaal Magazine U15

Het resultaat

U15 groeide gigantisch hard. Sterker nog: in die vijf jaar werd U15 het grootste en meest bekende werkgeversnetwerk in duurzame mobiliteit in Nederland. Een sterk merk met meer dan 200 actieve leden. Per maand bezochten ruim 4.500 bezoekers de website en ook de georganiseerde bijeenkomsten trokken honderden bezoekers. Nog belangrijker natuurlijk: dagelijks haalden U15-leden zo’n 4.300 auto’s uit de spits. Een fantastisch resultaat om samen met de opdrachtgever op terug te kijken!

Jubileumboek U15 3

Meer weten?

Neem contact op met Thijs. Hij vertelt je maar wat graag over deze case!

Thijs, Communicatieadviseur