Stadsakkers
verser kunnen we het niet maken
Klant
merkontwikkeling design website marketing

Aan de rand van Apeldoorn verbouwt Stichting StadsAkkers groenten en fruit. Werkzoekenden en mensen met een handicap gaan bij StadsAkkers aan de slag. 

1440 Stadsakkers Website

Uitdaging

Emotion doet de communicatie voor StadsAkkers. In de ruim 4 jaar dat StadsAkkers actief is, is de ontwikkeling groot. Emotion helpt de naamsbekendheid en verkoop te vergroten. En met het uitwerken van het verdienmodel. Ook staat het werven van nieuwe vrijwilligers op de planning.

452 Stadsakkers Bonen

Onze aanpak

Op 1 januari 2017 is een 0-meting gehouden. Toen is op een rijtje gezet hoe StadsAkkers ervoor staat en waar StadsAkkers op 1 januari 2018 idealiter moet staan. De groentes en fruit van StadsAkkers zijn lekker, lokaal en vers. Dat zijn de speerpunten van onze communicatiestrategie. We zetten Facebook-campagnes op, adverteren in verschillende kranten en versturen vijf keer per jaar een e-mailnieuwsbrief. Daarbij ligt de focus op wijken die geografisch vlakbij de StadsAkkers liggen. Ook zien we kansen bij de vele bedrijven in Apeldoorn waar StadsAkkers groentes en fruit bezorgd.

verser kunnen we het niet maken
Youtube plaatst en beheert cookies voor het afspelen van deze video.
Klik hier voor meer informatie
Open de video op youtube.com

Resultaat

In 2017 zijn er een hoop nieuwe gezichten bijgekomen op de StadsAkkers. 7 nieuwe vrijwilligers en maar liefst 14 deelnemers die vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) werken op de akker. Ook de aanmeldingen voor de nieuwsbrief blijven stijgen. De opgezette samenwerking met Ambacht Thuisgebracht werkt goed en heeft mede bijgedragen aan een winstgroei van bijna 50%. 

1440 Stadsakkers Print

Meer weten?

Neem contact op met Thijs, hij vertelt maar wat graag over dit project!