Emotion | Een nieuwe positionering voor StadsAkkers Ga naar main content
StadsAkkers
Een nieuwe positionering voor StadsAkkers
Klant
merkontwikkeling design website marketing

StadsAkkers is misschien wel de meest bijzondere tuin in Apeldoorn. Een heerlijke plek in het groen, waar de lekkerste groenten en fruit worden verbouwd, door o.a. vrijwilligers, dak- of thuisloze jongeren en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Iets wat wij zo mooi vinden, dat we StadsAkkers al jaren belangeloos steunen. Met als laatste project: een gloednieuwe positionering.

Uitdaging

StadsAkkers is een begrip geworden. Wat in 2013 begon als een kleine tuinderij, waar groenten en fruit werden verbouwd voor de Voedselbank, is nu een drukbezochte plek in het groen, waar veel Apeldoorners graag naartoe gaan om hun steentje bij te dragen. De ontwikkeling van StadsAkkers vroeg om een nieuwe positionering, die beter aansluit op wie StadsAkkers nu is én op alle mooie ambities voor de toekomst.

Header Stads Akkers 2

Onze aanpak

StadsAkkers draait niet alleen om groenten en fruit, maar ook vooral om de mensen die meehelpen deze prachtige producten te verbouwen. Van vrijwilligers, die graag tuinieren, tot mensen die op een of andere manier buiten spel zijn komen te staan en op StadsAkkers de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. Om nieuwe vriendschappen op te doen, te leren of tot rust te komen. Op StadsAkkers komt iedere dag dus heel veel moois tot bloei. En dat hebben we centraal gesteld in de nieuwe positionering.

Concepts beeld Stads Akkers Moniek

De nieuwe beeldtaal bevat een duidelijke focus op alle mensen achter StadsAkkers, die je allemaal vertellen wat StadsAkkers voor hen zo bijzonder maakt. Dit in combinatie met fris kleurgebruik en een robuuste typografie, die lekker associëren met de natuur en het buitenleven. Deze stijl is doorgetrokken naar het nieuwe logo. Hierin hebben we de nieuwe positionering simpel, maar krachtig een plek gegeven in de vorm van een ontkiemend zaadje, dat symbool staat voor zelfontwikkeling en het kweken van mooie streekproducten.

Logo Stads Akkers lijn 50
Kleuren2

Resultaat

De nieuwe positionering en visuele identiteit zijn vertaald naar een enorme diversiteit aan communicatiemiddelen, huisstijldragers en een opgefriste website. Alles wat nodig is om de boer op te kunnen met een nieuwe look and feel en van StadsAkkers een nog mooier succes te maken dan het al is. Op naar een mooie toekomst, waarin nog heel veel moois opbloeit.

Middelen cards2
Middelen4
Jam2

Meer weten?

Neem contact op met Thijs, hij vertelt maar wat graag over dit project!

Thijs, Account director