Al sinds dag één willen we de wereld een beetje mooier maken door een deel van onze tijd te steken in vrijwilligerswerk. Communicatievraagstukken voor mooie, maatschappelijke organisaties die daar niet voor hoeven te betalen. Nopvertising noemen we dat. Soms melden bedrijven zich bij ons. Maar vaak ook andersom, omdat we het gewoon te mooi vinden wat ze doen. Dat gold ook voor Villa Joep.
De vraag
Villa Joep zet zich in voor een geweldig doel. Een wereld waarin geen enkel kind meer overlijdt aan neuroblastoom. Een van de meest agressieve vormen van kinderkanker. En daar maken ze heel mooie stappen mee. Dus werd het tijd om daar meer mee naar buiten te treden, met een goed verhaal dat voor iedereen duidelijk maakt welke mooie dingen ze doen bij Villa Joep.

De aanpak
Dat verhaal ontbrak nog te veel. Hoewel de meesten de naam Villa Joep wel kenden, was het niet altijd even duidelijk waar ze zich precies voor inzetten en hoe. Dus zijn we samen met de oprichters en vrijwilligers van Villa Joep om tafel gegaan om dat verhaal op te halen. De twee belangrijkste pijlers: geld ophalen voor onderzoek en het bijstaan van families die worden getroffen door neuroblastoom.

Twee heel verschillende dingen. En juist dat zat een eenduidig verhaal in de weg. Waar je donateurs liever vertelt hoe ernstig neuroblastoom is om geld op te halen, bied je familie liever zoveel mogelijk perspectief. Wij sloegen de brug tussen hun pijlers met een nieuw merkverhaal over hoop. Want of ze nu geld doneren of families bijstaan: Villa Joep geeft al meer dan 20 jaar hoop.

Resultaat
We vertaalden het nieuwe verhaal naar diverse teksten voor de website én ontwikkelden bijpassende nieuwe beeld- en vormentaal voor communicatie op social media. Zo blijft het niet bij een merkverhaal, maar kunnen ze er ook echt mee naar buiten. Met middelen die het nieuwe Villa Joep ademen.
Meer weten over deze campagne?
Merle praat je bij!
