Emotion | Vivafloors Ga naar main content
Vivafloors
De vloer die past
bij jouw leven
Klant
merkontwikkeling website conversie-optimalisatie

Bij Vivafloors maken ze al 20 jaar PVC-vloeren. Via meer dan 1.000 winkels in Nederland worden deze A-merk vloeren verkocht. Maar Vivafloors merkt dat consumenten zich steeds vaker online oriënteren, voordat ze bij een verkooppunt naar binnenstappen. Precies daar wilde het merk op inspelen.

De uitdaging

De erkende verkooppunten vormen een stabiele basis voor Vivafloors. Maar hoe zorg je dat consumenten die winkels binnenstappen met al een duidelijke merkvoorkeur? Door nog relevanter te worden voor consumenten. Dat vraagt om een nieuwe klantreis, een aangepaste positionering en een andere website. ‘Maar die website moet er dan wel heel snel komen, want het seizoen begint.’

Header Vivafloors Sfeer Klassiek

Onze aanpak

Alles begint bij het merk. Daarom ontwikkelden we een nieuwe positionering. Van verkooppunt naar consument en de rol die een vloer speelt in zijn of haar dagelijkse leven: De vloer die past bij jouw leven. Met een opgefrist design en een fraaie beeldtaal kan het merk weer vooruit in haar communicatie.

Logo
Brochure
Middelen vivafloors 2

Online klantreis

De basis voor de website legden we samen met Vivafloors in een powersessie waarbij persona’s, de klantreis en het nieuwe merk leidden tot wireframes. En vanaf dat moment was het keihard knallen om www.vivafloors.nl live te krijgen. Een mooie en prominente functionaliteit op de website is de Staalaanvraag. Als consument ontvang je maximaal 3 samples thuis van jouw favoriete vloer. Iets wat perfect past in de online klantreis. En bij de duidelijke merkvoorkeur waar we het eerder over hadden.

Screens

Het resultaat

Is Vivafloors relevanter? We hopen van wel natuurlijk. De komende tijd moet blijken of we consumenten echt raken met de nieuwe positionering. En vooral of we het primaire conversiedoel op de website (de staalaanvraag) echt halen. De komende maanden gaan we dan ook samen met Vivafloors aan de slag met monitoring en (conversie)optimalisatie. De eerste resultaten zijn goed. Het echte resultaat is over een paar maanden zichtbaar. Online en bij de verkooppunten. Die houd je dus van ons te goed.

Stalendoosje

Meer weten?

Meer weten over deze case of aan de slag met iets soortgelijks? Bel even met Thijs. Hij is adviseur bij dit project en vertelt je er graag meer over.

Thijs, Account director
Ending