Emotion | ‘Een marcom-festival als dit heb je nog niet eerder gezien’ Ga naar main content
Leestijd 4 min

‘Een marcom-festival als dit heb je nog niet eerder gezien’

'Een communicatiebureau dat een eigen festival organiseert? Hoe tof is dat?!' Dat is wat Elles drie jaar geleden dacht toen ze als projectmanager bij Emotion solliciteerde. De baan kreeg ze én daarmee werd ze ook onze organisatietopper. Want met een achtergrond in eventmanagement, kon zij helemaal haar talent kwijt in ons marcom-festival Mixed Emotions Live.

Blog Elles Website

Maar even terug. Waarom heeft Emotion een eigen marketingcommunicatie festival? ‘Tja… marcom evenementen zijn meestal niet zo spannend en spelen zich vaak in de Randstad af. En met een beetje geluk betaal je voor een kaartje dan ‘maar’ € 400,-. Dat moet anders kunnen, dachten ze zeven jaar geleden bij Emotion. En met die gedachte ontstond Mixed Emotions Live. Geen gortdroge PowerPointpresentaties, maar krachtige inspiratiesessies van geweldige sprekers. En echt een festival, dus zeven podia waar tegelijk sessies plaatsvinden. Dat betekent keuzes maken tussen sprekers.’

Geen standaard festivallocatie

Dit jaar vindt het festival weer plaats in Gigant, een poppodium en filmtheater in Apeldoorn. ‘Een toffe locatie, met zalen die net een beetje anders zijn dan een standaard congreslocatie. Denk aan een bioscoopzaal, café en een popzaal. Zo kunnen we juist de marcom-professionals uit het oosten en midden van het land aanspreken. Uiteraard zorgen we ook voor een supertof randprogramma, fijne muziek, geweldig eten en lekkere drankjes. Want dat is minstens zo belangrijk.’

‘Best trots dat we dit maar even als bureau doen’

Met het hele team

‘Het allermooiste van Mixed Emotions Live vind ik dat we dit samen met het hele team doen. Tuurlijk doen we het voortraject en de organisatie met een kleine groep collega’s, maar op de dag zelf staan we daar wel even met z’n allen. Van bezoekers verwelkomen en zalen beheren tot fotograferen en content maken. Als we dan aan het einde van het festival met elkaar een borrel drinken, ben ik enorm trots. Dat we dit maar even als bureau doen.’

Geen kleintje meer

‘Met Mixed Emotions Live hebben we inmiddels best wel een naam opgebouwd; best wel iets om trots op te zijn. De afgelopen drie edities waren strak uitverkocht. Dat betekent dat we iedere editie meer dan 500 marcom-professionals met een bak vol inspiratie naar huis lieten gaan. Net zo trots ben ik op de helden die deze edities op het podium verschenen. Van een Maxime Hartman, Sunny Bergman en Kluun tot Michiel Romeyn, Huib van Bockel en Frits van Eerd. En dat zijn er nog maar een paar, want kijk maar eens bij onze heldengallerij.’

En nu is het tijd voor…

‘Dit jaar is het tijd voor editie zes van Mixed Emotions Live. En wel op 7 november in Gigant, Apeldoorn. Ieder jaar vragen we ons tijdens de programmering af of we wel over het vorige jaar heen kunnen komen. Ik weet zeker dat het ons dit jaar weer is gelukt. De line-up is steengoed, het foodcourt wordt geweldig en ook het randprogramma staat als een huis.

Nieuwsgierig naar de line-up? Check alle sprekers hier. Er zijn nu nog kaarten. Stel ze maar snel veilig, voordat we weer uitverkocht zijn.