Meet Sofia! Deze goedlachse wervelwind van een vrouw vliegt dag in dag uit, onvermoeibaar het pand door en kan sneller schakelen dan Verstappen. En dat moet ook wel, als Brand Manager bij Emotion. Past dat ook wel bij jou? Komt goed uit, want we zoeken nóg TWEE Brand Managers. Collega's die mooie merken graag nog mooier maken met geweldige communicatie. En geloven dat je met lol, hard werken en liefde voor het vak een heel eind komt. Wat je dan precies mag doen? Sofia vertelt je er alles over.
Like-minded vakidioten
“Emotion is een warme, professionele club met heel veel humor. Verder is er veel aandacht voor individuele medewerkers. Da’s best bijzonder voor een bureau, waarin je toch geneigd bent op te gaan in de waan van de dag. Hier wordt echt de tijd genomen voor goeie onboarding. Er wordt alles aan gedaan om je een heel welkom gevoel te geven. Al is het hier ook weer geen gespreid bedje; vakinhoudelijk wordt verwacht dat je snel op eigen benen staat en gewoon lekker aan de slag gaat. Geweldig om dat te doen met een grote club van like-minded vakidioten, die elkaar uitdagen en scherp houden.”
“Als Brand Manager bij Emotion ben je eindverantwoordelijk voor je eigen klanten. Mooie merken als Abbott, PreZero, Euromaster en Connexxion. Maar ook maatschappelijke initiatieven als Buddy to Buddy en Arctic Explorer. Met jouw kennis van marketing en communicatie voorzie je jouw klanten van het beste advies. Je stelt plannen op, leidt en coördineert projecten, beoordeelt creatieve voorstellen én presenteert ze aan je klanten. Je bent dus in de lead van advies tot uitvoering.”
"Ik vind het belangrijk om de hele dag door vragen te stellen. Om zo ook de vraag áchter de vraag van een klant te ontdekken."
Een gemiddelde dag bestaat niet
“Vraag me niet hoe een gemiddelde dag eruitziet, want die bestaat niet”, zegt Sofia. Dagelijks bekijk je met je team welk werk er ligt. Hoe staat iedereen ervoor? Welke deadlines hebben we en waar kun je elkaar mee helpen? Daarna loopt er gewoon heel veel door elkaar. Voor mij is een belangrijke rode draad dat je de hele dag veel vragen stelt. Dit om ook de vraag áchter de vraag van je klanten boven water te krijgen. Is waar de klant om vraagt werkelijk wat ‘ie nodig heeft? Waar ligt de pijn van de organisatie? Alleen zo kom je tot een goed advies en help je écht bij het vinden van de juiste oplossing."
“De ene keer is daar veel tijd voor en kun je met de klant echt de diepte in, bijvoorbeeld tijdens onze powersessie in onze eigen pub. De andere keer vlieg je van het ene belletje naar het andere én van het ene overleg naar het volgende. Niet op je eigen eilandje, maar samen met collega’s van elke afdeling. Je kijkt mee met conceptontwikkeling, schakelt met copywriters, perfectioneert met vormgevers en toetst alles aan de doelstellingen van de klant. Dat doe je voor grote, strategische vraagstukken én voor kleine ad hoc klusjes, die elkaar continu afwisselen. Geeft dat een beetje een beeld?”
"Ik wil minstens 10 keer per dag lachen, dat is hier geen enkel probleem!"
Lekkere flow
“Dus ja. Een beetje flexibel moet je wel zijn. En een beetje stressbestendig natuurlijk. Maar je krijgt er vooral heel veel energie voor terug. Wat mij het meest voldoening geeft? Ik vind het heel mooi om te zien als – wanneer je lang met de klant hebt zitten brainstormen – in één keer het kwartje valt. Dat je met elkaar tot de conclusie komt: zo gaan we het doen en iedereen in een lekkere flow komt. En oh ja, cliché maar waar: ik wil iedere dag minstens tien keer lachen. En dat is hier geen enkel probleem.”
Ook zin om de vraag áchter de vraag te ontrafelen en samen met Sofia veel te lachen? Check onze vacatures.