Leestijd 2 min

175 unieke e-mails en URL’s

U15 werkt aan duurzame mobiliteit in Midden-Nederland. Goedopweg, een overheidsplatform met ongeveer hetzelfde doel, kwam met een mooie actie voor E-bike Xperience in Jaarbeurs. Wij hielpen U15 dit onder de medewerkers van haar leden te verspreiden.

Raoul Small

We mogen al een aantal jaar mooie dingen doen voor werkgeversnetwerk U15. Zij werken aan duurzame mobiliteit en bereikbaarheid in Midden-Nederland en zijn daarin gelieerd aan Goedopweg. Goedopweg is een overheidsplatform met ongeveer hetzelfde doel. Toen Goedopweg een mooie actie had voor E-bike Xperience in de Jaarbeurs Utrecht, wilde U15 dat graag onder de medewerkers van haar leden verspreiden.

Het idee: werknemers mochten naar E-bike Xperience voor € 3,50 in plaats van € 16,-. Wij maakten een klein promotiepakket inclusief een gepersonaliseerde e-mail voor elk van de bedrijven. Raoul, een van onze online marketeers, zette de campagne op en legt uit wat hij heeft gedaan.

Unieke e-mails

“175 verschillende werkgevers een gepersonaliseerde e-mail sturen, die naar een unieke landingspage met promotiepakket linkt. In dat promotiepakket stond een unieke link voor werknemers naar de pagina van Jaarbeurs voor het bestellen van kortingskaarten. Dat is in een notendop wat we hebben gedaan. Jaarbeurs Utrecht leverde ons de kortingscodes aan en Roy, een van onze developers, verwerkte die tot 175 unieke URL’s. De technisch uitdaging voor ons was die URL dan weer te koppelen aan de unieke e-mails. Snap je het nog?”

Handige tracking

“Het interessante van e-mailmarketing en het werken met unieke links is dat we heel nauwkeurig kunnen tracken. Mijn collega Robin en ik konden precies zien wie de mail opende en welke kliks populair waren. Ook niet onbelangrijk: we zagen welke werknemers uiteindelijk de tickets kochten. Waardevolle informatie.”

Mooie resultaten

“Het monitoren van de resultaten deden we dagelijks. 37% van de werknemers opende de mail. Een prima gemiddelde. En geen foutmeldingen! We besloten toen om de ticketverkoop verder te stimuleren door een reminder te sturen. De nauwkeurigheid bij het opstellen van zo’n mailing is de sleutel tot succes. Je wilt natuurlijk niet dat werknemers op de pagina van een ander bedrijf terecht komen. Uiteindelijk zijn er in amper drie weken tijd 147 tickets verkocht. Wat ons betreft een prima resultaat voor dit event met deze doelgroep.”  

8 uur geleden