Leestijd 5 min

Je zal maar content marketeer zijn…

Heb je ’t al gezien? We zoeken een content marketeer. Iemand die zich als een vis in het water voelt binnen elk online kanaal en de klant van onze klant weet te raken met z’n boodschap. Leuk, maar wat houdt dat precies in? We zoeken iemand die knallende content creëert, maar ook zonder aarzelen de data induikt. Online marketeer Raoul wordt daarin jouw partner in crime en praat je bij.

Raoul header

Het verhaal van onze klanten

"Als content marketeer bij Emotion vertel jij het verhaal van onze klanten. Mooie organisaties als Vivafloors, Euromaster, Centraal Beheer en Connexxion. Door het stellen van rake vragen doorgrond jij de doelgroep. Je weet daarna precies met welke boodschap en via welke kanalen je hen kunt bereiken. Je staat in direct contact met onze klanten en bent betrokken in elke fase: advies, creatie, verspreiding, monitoring, analyse, conversie én optimalisatie. Uiteraard doe je dit om het doel van je klant te bereiken. Het creëren van merkvoorkeur, zoveel mogelijk clicks, een zo hoog mogelijk bereik,… Net wat nodig is. Dit doe je natuurlijk niet alleen. Ik en m'n 34 collega’s staan klaar om jou met onze webkennis, vormgeefskills en copykunsten verder te helpen!

"Cliché maar waar, bij Emotion is geen dag hetzelfde!"

Effe opstarten...

Een dag bij Emotion beschrijven? Pfoe, lastig. Cliché maar waar, geen dag is hetzelfde! Ik begin wel altijd met het checken van lopende campagnes. Loopt alles zoals het hoort? Of heeft iets direct aandacht nodig? Misschien moet de CTA van die ene advertentie net wat anders om het maximale eruit te halen. Jouw ochtend zal ook bestaan uit het checken hoe de content gepresteerd heeft, heeft er iets aandacht nodig? Daarnaast bekijk je de nodige contentkalenders. Wat staat er vandaag gepland? Voor welke klant?

"Snel schakelen is heel belangrijk. Je weet ’s morgens nooit helemaal hoe je dag gaat verlopen!"

Met iedereen

Bij Emotion trek je nooit alleen op met de collega’s van je eigen afdeling. Je werkt nauw samen met iedereen van het bureau. Je spart met communicatieadviseurs over de campagnedoelen, je schakelt met copywriters over de juiste communicatieboodschap én je kijkt mee met de vormgevers. Sluiten hun creaties wel aan op het campagnedoel? Eigenlijk word je dus de spil van het bureau en inspireer je collega’s zowel strategisch als creatief met je online kennis.

Zo vlieg je de dag door

Van de ene naar de andere klant. Van Facebook naar Google Search en van strategie naar creatie. Da’s heel afwisselend en geeft mij veel voldoening. Net als een campagne die dik boven de targets scoort of ineens wél succesvol loopt na een aanscherping. Wat een mooi vak eigenlijk! Je zal maar mijn collega zijn… ;-)

Iets voor jou? Check onze vacature en solliciteer vandaag nog!"