Emotion | Van pure oer-marketing tot inspirerend activisme: Mixed… Ga naar main content
Leestijd 5 min

Van pure oer-marketing tot inspirerend activisme: Mixed Emotions Live 2023

‘Mixed Emotions Live 2023: meer mixed dan ooit.’ Je hebt het vast al wel voorbij zien komen op onze socials, in de nieuwsbrief of op de gloednieuwe website. Het is dan ook niet zomaar een loze kreet. Mr. Mixed Emotions Live, Apeldoorns eigen Jan Smeets: Don Marc Ankersmid legt uit.

Ons vak ís de maatschappij. Daarom is het voor marketeers zo belangrijk om zich breed te oriënteren, te blijven leren. We moeten verder kunnen kijken dan de standaard marketingverhaaltjes, standaard gedachtegangen en standaardoplossingen. Er is zoveel meer dan dat; wij zien het als onze taak om die mixed wereld te laten zien. Met de line-up van Mixed Emotions Live vangen we de essentie van marketing in de breedste zin van het woord.

Marc

Een afspiegeling van de maatschappij

Er gebeurt zo verschrikkelijk veel in de maatschappij op het moment. Dat willen we dan ook zo goed mogelijk neerzetten, om zo mensen vanuit allerlei hoeken te kunnen inspireren en activeren. Want juist wij als marketeers hebben de kans om de wereld op een positieve manier te beïnvloeden. Zo zit er best een flinke dosis duurzaamheid in de line-up. Dat is natuurlijk echt een groot thema waar de maatschappij druk mee bezig is. En vooral ook móet. Net als met bijvoorbeeld inclusiviteit. Het Rotterdamse bureau CNNCT, dat helemaal gespecialiseerd is in inclusieve marketing, komt daarom ook langs. Je ziet bij ons in de regio dat de focus nog helemaal niet zo ligt op inclusiviteit. Terwijl dat bewustzijn wel heel belangrijk is.

Lesje oer-marketing

Natuurlijk staan er dit jaar ook weer wat ‘rare’ sprekers klaar. Die volgens sommigen niks met marcom te maken hebben. Neem Street Art Frankey. Hij heeft op het eerste oog veel meer met creativiteit te maken dan met marketing. Maar als je goed kijkt is wat hij doet echt een oervorm van marketing. Zijn verhaal past juist heel goed op een festival op Mixed Emotions Live. Hetzelfde zie je bij Wilco de Bruin van Variaworld. Hij had altijd een heel klein platenwinkeltje. Inmiddels heeft die gast twee platenwinkels, de grootste webshop van Europa met tweedehands vinyl en cd’s en organiseert hij 60 events per jaar door heel Europa. Als je ziet hoe hij zijn marketing aanpakt… Het is zo goed wat hij doet! De pure liefde voor muziek en voor het vak straalt ervan af. En dat is eerlijk en authentiek. In z’n puurheid vind ik hem een van de beste marketeers van Nederland.

In de mix

Uiteindelijk hebben we een line-up vol creatieve, relevante, activistische en inspirerende sprekers, in de mix met mooie merken en specialisten met een goed verhaal. Denk aan McDonald’s, winnaar van de PIM Literatuurprijs Ingmar de Lange, FunX, Kees Klomp, Martin van Kranenburg, employee journey-expert Sascha Becker en The Good Roll: die gasten staan er natuurlijk ook gewoon!

Dit alles maakt Mixed Emotions Live dit jaar meer mixed dan ooit. Net als de wereld. Net als ons vak. Met nog steeds die bekende, relaxte Mixed Emotions Live sfeer. Gave sprekers horen, een hoop vakgenoten tegenkomen, samen aan de Surinaamse foodtruck hangen, een lekker happie eten en een biertje drinken.

Gewoon omdat we het tof vinden. Uit pure liefde voor het vak.