Leestijd 5 minuten min

We introduceren onze nieuwe positionering Think Human

De kern van ons vak verandert niet: klanten raken met geweldige communicatie. Maar het speelveld waarin we dat doen is wel flink in beweging. Tegenwoordig hebben we te maken met een overdaad aan prikkels, een groeiend medialandschap en een continue stroom aan digitale innovaties. Marcom-professionals moeten zichzelf continu blijven ontwikkelen. En marcom-bureaus dus ook. Daarom slaan we een nieuwe weg in. Met onze nieuwe positionering Think Human én met een nieuwe, bijbehorende werkwijze, waarmee we je nog beter kunnen helpen echt goeie communicatie te maken.

Emotion sterke verhalen think human

Al sinds we begonnen in 2004 staan we bekend als een sociaal en mensgericht bureau. Franklin Tuin, Managing Director bij Emotion: “Dat zit ‘m onder andere in onze lange relatie met klanten: sommigen zijn al vanaf het begin bij ons. Verder hebben we veel aandacht voor onze eigen mensen, persoonlijk en qua ontwikkeling. Onze collega’s werken hier bovengemiddeld lang en een aantal zelfs vanaf het eerste uur. Bovendien proberen we de wereld om ons heen een beetje mooier te maken door een deel van onze tijd te steken in vrijwilligerswerk. ‘Mensgericht’ is dus altijd onderdeel geweest van ons DNA, maar we brengen het nu een stap verder met onze nieuwe positionering Think Human.”

"Mensgericht is altijd een onderdeel geweest van ons DNA, maar we brengen het nu een stap verder met onze nieuwe positionering Think Human."

Emotion sterke verhalen Franklin

Vertrouwen winnen begint met luisteren

Het mensgerichte karakter is niet alleen een onderdeel van wie we zijn, maar ook de basis van onze nieuwe aanpak. Franklin: “Vertrouwen winnen begint met luisteren. En dat begint met empathie. Echt goeie communicatie is het resultaat van het echt goed begrijpen van mensen. Pas als je kunt aanhaken op hun drijfveren, dromen en zorgen kun je echt relevant zijn.”

“Die eerste stap van begrijpen is waar we nu nóg meer op inzetten. Onder andere door nieuwe methodes en samenwerkingsvormen met onze klanten op te zetten. Zij kennen hun klant immers het best. Dus gaan we intensiever samenwerken om als één team te bouwen aan het merk. We hebben sinds enkele jaren onze werkplaats: een unieke ruimte met kroeg, waar we gezamenlijk echt de diepte in kunnen met onze Pubsessies. Zo maken we beter gebruik van elkaars kennis.”

"Echt goeie communicatie begint met het echt goed begrijpen van mensen. Pas als je kunt aanhaken op hun drijfveren, dromen en zorgen kun je echt relevant zijn."

Creativiteit is geen doel, maar een middel

Pas als we de uitdaging helemaal scherp hebben, gaan we nadenken over de beste oplossing. “Full-service, maar dan echt van inzicht naar optimalisatie”, benadrukt Franklin. “De tijd dat je alleen voor creativiteit aanklopte bij een bureau is wel geweest. Creativiteit is geen doel op zich, maar een middel. Net zoals technologie dat is. Inzicht, strategie, creatie en realisatie staan allemaal op hetzelfde niveau. Het komt erop aan deze stappen samen goed te doorlopen, zodat we echt resultaat maken.”

"Inzicht, strategie, creatie en realisatie staan allemaal op hetzelfde niveau. Het komt erop aan deze stappen samen goed te doorlopen, zodat we echt resultaat maken.”

Pragmatisme boven perfectie

Daarna gaan we aan de slag. “D’r an, noemen we dat in het oosten”, zegt Franklin. “Pragmatisme gaat daarbij boven perfectie. We denken graag goed na over dingen, werken alles goed uit, maar komen wel altijd vlot tot een eerste voorstel om feedback op te halen, te leren en bij te schaven. Want hoe mooi een idee ook is, we weten pas in de praktijk of het z’n werk doet.”

Dat is onze nieuwe werkwijze. Begrijpen. Denken. Doen. Zoveel mogelijk in co-creatie met de klant en altijd gedacht vanuit mensen. Klinkt nuchter, en dat is het eigenlijk ook. Zelf ervaren hoe we samen de beste oplossing vinden voor jouw uitdaging? Maak een afspraak voor een Pubsessie. Altijd welkom!

Meer weten?

Doe een belletje of mailtje naar Franklin via franklin@emotion.nl of 055 522 15 25.