Emotion | Een fit en vitaal merk Ga naar main content
Proscoop
Een fit en vitaal merk
Klant
merkontwikkeling positionering design

Proscoop heeft ambitie. Als regionale adviesorganisatie in Noordoost-Nederland werken ze hard aan een betere samenwerking tussen alle partijen die zich sterk maken voor een betere gezondheid. Bij een deel van de stakeholders bekend, maar bij een deel nog niet. Dan is het belangrijk dat je bouwt aan een sterk merk, dat voor iedereen duidelijk maakt wie je bent, waar je voor staat en wat je kan betekenen. Samen gingen we ermee aan de slag.

De uitdaging

De kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van de zorg staan onder druk. Wat helpt, is een betere samenwerking tussen zorg en welzijn. Daar heeft Proscoop een belangrijke rol in te spelen. Want zij zorgen voor meer en betere afstemming tussen organisaties binnen de zorg en daarbuiten, bijvoorbeeld in het sociaal domein. Zodat mensen snel de hulp krijgen die nodig is. Of dat nou van een arts, een welzijnscoach of een maatschappelijk werker is.

Header Proscoop 2

Onze aanpak

Proscoop doet veel. Met veel projecten en initiatieven binnen uiteenlopende thema’s, zijn ze breed georiënteerd. En hoe mooi ook, daarom is niet altijd even duidelijk waar Proscoop voor staat. Tijd voor een helder verhaal, dat voor alle stakeholders duidelijk maakt wat Proscoop voor je kan betekenen. Om dat boven water te krijgen, zijn we in gesprek gegaan met in totaal 22 medewerkers en stakeholders. Veel verschillende perspectieven, die allemaal wel tot de dezelfde belangrijke conclusie leidden. Wat we ook doen, we doen het voor een betere gezondheid in de regio. En we doen het samen.

Header proscoop logo
Proscoop Bento Box 1

Dat staat centraal in het nieuwe merkverhaal, dat niet zozeer draait om wat Proscoop doet, maar veel meer over waarom ze dat doet en voor wie. Een verhaal dat bovendien aansluit bij de transitie die nodig is in de zorg. Minder focus op de klacht en meer aandacht voor de mens achter de klacht. Daarom draait het nieuwe merk niet om ziekte en zorg, maar om gezondheid en vitaliteit. Niet om zorgprofessionals, maar om heel gewone mensen. Met een breed kleurenpallet dat past bij de kleurrijke club die Proscoop is. Én een dynamische vormentaal, als symbool voor vitaliteit en de verbindende rol van Proscoop.

Swift headers 2
Proscoop Bento Box 5
Billboard proscoop

Resultaat

De nieuwe merkidentiteit, tone-of-voice en beeldtaal zijn vertaald naar heel wat nieuwe middelen. Van een inspirerende merkfilm tot prachtig drukwerk en alles wat nodig is voor de social media-kanalen en digitale communicatie. Een volledige rebranding dus. En bovendien: een heel belangrijke stap richting de ambitie van Proscoop.

Om deze video te zien zullen de marketing cookies geaccepteerd moeten worden.

Beheer mijn cookies Of bekijk de video op youtube.com

Meer weten over deze campagne?

Mieke praat je bij!

Mieke
Mieke, Brand Manager
Footer proscoop