Leestijd 1 min

ode aan de dm

Er wordt steeds minder uitgegeven aan offline media als de good old DM. Uit Brits onderzoek blijkt dat marketeers digitale kanalen overschatten en de direct mail onderschatten. Stom! Tijd voor een klein eerbetoon in keiharde cijfers.

Dm
  1. 87% van DM’s wordt gelezen, 85% op de dag van ontvangst
  2. Een DM wordt 17 dagen bewaard
  3. 63% van de millennials vertrouwt DM meer dan online ads
  4. DM wordt 72% beter onthouden dan tv-commercial
  5. 12% bezoekt website die in DM is genoemd
  6. Ontvanger DM voelt zich meer gewaardeerd (57% tegenover 17% voor e-mail)
  7. DM is geloofwaardig en betrouwbaar
  8. DM is ook prima meetbaar te maken
  9. DM met online advertising levert 25% hogere respons op
  10. 70% van DM’s is geprint op gerecycled papier

Bronnen: fast.map Marketing Gap 2014 • DDMA • Post NL • Royal Mail

13 december 2017